Meeuwis Business Writing

Copywriting voor de Technische Sector

  • Over mij
  • Diensten
    • Webteksten
    • Zakelijk Bloggen
    • Case Study
    • Vakbladen
  • Tarieven
  • Portfolio
  • Contact
  • Blog
    • Het Burn-out Blog
    • Maaike Blogt

Webteksten

Zijn de webteksten van jouw bedrijf boeiend en inspirerend?
Of zijn het slechts woorden op een pagina?
Verlaten je bezoekers (potentiële klanten) snel je website?
Lukt het je niet om van bezoekers klanten te maken?

Misschien is het tijd om je bezoekers serieus te nemen en ze te geven wat ze willen.

Ik schrijf webteksten:

  • die ervoor zorgen dat nieuwe klanten jou vinden
  • die laten zien dat jij de expert bent die zij zoeken
  • die laten zien wat jouw toegevoegde waarde is
  • die jouw bezoekers overtuigen dat ze jou nodig hebben
  • die van jouw bezoekers klanten maken.

Neem direct contact met mij op (06 425 666 05 of mail naar maaike @ maaikemeeuwis.nl) als dit is wat jij nodig hebt!

# Content Marketing

Bij het schrijven van webteksten komt veel kijken. Pakkende headlines, zoekmachine optimalisatie (SEO), keyword research, boeiende verhalen, aantrekkelijke lay-out en een duidelijke Call to Action. Een goede webtekst is dus veel meer dan alleen wat woorden op een pagina.

Iedere pagina op je website moet een doel hebben.
Een paar voorbeelden:

  • Je bezoeker verleiden om verder te lezen
  • Je product of dienst verkopen
  • Je emaillijst laten groeien
  • Laten zien dat jij de beste bent in jouw vakgebied

Iedere pagina en ieder artikel op jouw website moeten iets toevoegen aan jouw bedrijf. Op deze manier wordt je website een Content Marketing Machine die je bezoekers omzet in klanten.

Een goede webtekst is onderdeel van jouw Content Marketing Strategie.

De enige functie van een woord op je pagina is zorgen dat het volgende woord gelezen wordt. Oftewel zorgen dat bezoekers op je website blijven en gaan doen wat jij wilt.

Duizelt het je bij al deze termen of heb je gewoonweg geen tijd om een goede Content Marketing Strategie te ontwikkelen omdat je druk bent met waar jij goed in bent (ondernemen)? Geen probleem! Je bent op het juiste adres!

Ik help jou je webteksten om te zetten in boeiende en inspirerende verhalen die je bezoekers laten smachten naar meer. En het mooie is dat jij alleen een paar vragen hoeft te beantwoorden. De rest doe ik.

Waarom een professionele copywriter inhuren?

Klanten willen weten met wie ze zaken gaan doen en kijken daarvoor steeds vaker op internet.

Geen website? De kans is groot dat je een opdracht verliest.

Een website met slechte webteksten? Dat maakt een onprofessionele indruk.

Twee klikken en je klant is bij de concurrent.

Daarom is het essentieel dat je klant op jouw website vindt wat hij zoekt. Professionele informatie over jou, jouw bedrijf en je diensten en/of producten. Goede webteksten verdienen zichzelf dan ook in een mum van tijd terug.

Bel mij nu (06 425 666 05) of mail naar maaike @ maaikemeeuwis.nl als jij je business serieus neemt en je klanten wilt geven waar ze naar zoeken.

Webteksten laten schrijven

Als jij je webteksten door mij laat schrijven zorg ik voor:

# Een pakkende headline
Een pakkende headline (de blauwe regel in de zoekresultaten) zorgt ervoor dat je potentiële bezoekers ook daadwerkelijk op jouw link gaan klikken. Een goede headline maakt nieuwsgierig en beloofd de bezoeker te voorzien van de informatie of dienst waar hij naar op zoek is.

# Storytelling
Storytelling is het schrijven van webteksten op verhalende wijze. Dat wil niet zeggen dat de hele webtekst een verhaal is. Storytelling gebruik ik om je bezoekers nieuwsgierig te maken of zichzelf te laten herkennen in het verhaal. Het verhaal beschrijft problematiek die de bezoeker zelf ook ervaart.

Je bezoeker voelt zich verbonden aan het verhaal en krijgt interesse in wat jouw website te vertellen heeft. Hierdoor gaat je bouncerate omlaag en blijven bezoekers langer op je website.

# Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Zoekmachine Optimalisatie is het optimaliseren van de webteksten op de website zodat de zoekmachine (bijv. Google of Binq) de webtekst op de juiste manier interpreteert en laat zien aan mensen die op zoek zijn naar jouw dienst of product.

Natuurlijk kun je gebruik maken van advertenties om op de eerste pagina van Google te komen. Advertenties kennen echter drie grote nadelen.

  1. Advertenties kosten geld.
  2. Steeds meer computers, tablets en telefoons worden voorzien van advertentiewerende apps.
  3. Gebruikers van zoekmachines ontwikkelen een soort blindheid voor advertenties.

Wanneer heb je zelf voor het laatst op de rechterkolom van de zoekresultaten van Google geklikt? Weet je het niet meer? Ik ook niet. Daarom geloof ik in Organische Zoekmachine Optimalisatie ook wel Organic SEO genoemd.

# Organic SEO
Webteksten die bovenaan staan in Google (nou ja bijna bovenaan want bovenaan staat reclame) zijn webteksten die gebruik maken van Organic SEO. Dit zijn webteksten met een natuurlijke keyword variatie en veel backlinks. Google beoordeelt dit soort webteksten als waardevol voor de gebruiker van de zoekmachine en zet ze automatisch bovenaan.

Organic SEO heeft veel voordelen:

  • Het is gratis.
  • Het werkt altijd.
  • Je webtekst staat op het best bekeken gedeelte van de zoekresultaten.

# Backlinks
Backlinks zijn andere websites die verwijzen naar jouw website omdat daar waardevolle informatie te vinden is. Backlinks kun je verdienen maar ook actief bouwen door contact te zoeken met andere websites en te vragen om een link.

# Keyword Research
Organic SEO ontstaat vanzelf als je webteksten maakt. Het kan echter veel efficiënter door gebruik te maken van Keyword Research. Samen bepalen we de zoekwoorden (keywords) die voor jouw webteksten van belang zijn. Ik zorg voor een natuurlijke variatie in de tekst zodat Google de tekst hoog zal waarderen.

Het is goed mogelijk om in één webtekst gebruik te maken van meerdere zoekwoorden of zelfs zoekzinnen. Samen bekijken we welke strategie voor jouw webteksten het beste is. Hoog scoren op één zoekwoord is moeilijk. Hoog scoren op meerdere zoekwoorden tegelijk is makkelijker. Dat heet Niche Marketing. Je webtekst is dan gericht op een kleinere groep mensen die specifiek op zoek zijn naar bepaalde informatie.

Wist je dat ruim 70% van de zoekopdrachten meerdere zoekwoorden bevat? De kans dat je hierdoor serieus geïnteresseerde bezoekers op je website krijgt is dan ook veel groter. Dit is precies de reden dat zakelijk bloggen heel goed kan werken voor een bedrijf. Serieus geïnteresseerde bezoekers zijn veel makkelijker om te zetten in klanten. En dat is waar de Call to Action (CTA) in beeld komt.

# Call to Action
De Call to Action is een belangrijk onderdeel van de webtekst. De Call to Action is bedoeld om je bezoeker te laten doen wat jij met je webtekst wilt. Dit kunnen meerdere dingen zijn:

  • het kopen van je product
  • het afnemen van je dienst
  • inschrijven voor een nieuwsbrief (terugkerende bezoekers worden sneller klant)
  • deelnemen aan een onderzoek
  • etc.

Een goede Call to Action is specifiek, geeft urgentie aan en laat je bezoeker duidelijk weten wat hij kan verwachten.

# Lay-out
Ik zorg ervoor dat de webtekst prettig te lezen is door gebruik te maken van:

  • tussenkoppen
  • korte actieve zinnen
  • korte paragrafen
  • opsommingen

Hierdoor vindt jouw bezoeker sneller de informatie die hij zoekt en blijft hij betrokken bij de tekst.

Tijd voor actie!

Wil jij ook gebruik maken van de kracht van Content Marketing maar heb je het te druk met het runnen van je bedrijf om er serieus mee bezig te zijn? Of heb je geen idee waar je moet beginnen?

Laat mij je helpen met je webteksten zodat jij je kan focussen op je business. Geloof mij: dit komt je productiviteit ten goede.

Ik heb een speciale vragenlijst ontwikkeld die ons in mum van tijd tot de kern van jouw bedrijf, producten of diensten brengt. De webteksten zullen je bezoekers inspireren en binden waardoor ze makkelijker om te zetten zijn in klanten.

Met de voordelen van Keyword Research en Organic SEO kun je dan eindelijk gebruik maken van een effectieve Inbound Content Marketing Strategie. Hierdoor hoef je niet meer continu achter je klanten aan maar sturen de zoekmachines je klanten automatisch naar je toe!

Waar wacht je nog op? Bel mij nu op 06 425 666 05.

Informatie over mijn tarieven vind je hier.

Meeuwis Business Writing is ook te vinden op www.tekstschrijver-info.nl.

Copyright © 2023 · Meeuwis Business Writing - KVK: 64065715 - BTWnr: NL-170777091-B01 - Algemene Voorwaarden